Blog

Consiliul Național al SȘIR, Bacău, 28 mai 2016

Consiliul Național al Societății de Științe Istorice din România s-a desfășurat la Bacău, pe data de 28 mai 2016, începând cu ora 9:30, în amfiteatrul Colegiului Tehnic „Nicolae Vasilescu-Karpen”. Lucrările Consiliului Național al Societății de Științe Istorice din România au cuprins o prezentare a activității Societății în ultimele 6 luni de activitate scurse de la Conferința […]

Read More

Ministerul Educației organizează concurs pentru ocuparea a 53 de funcții de inspector școlar adjunct

Ministerul Educatiei organizeaza, in perioada 19 mai – 10 iunie, concurs pentru ocuparea a 53 de functii vacante de inspector scolar general adjunct din inspectoratele scolare judetene si a 13 functii vacante de directori ai caselor corpului didactic, se arata intr-un comunicat de presa.  In vederea ocuparii functiilor de inspector scolar general adjunct va fi […]

Read More

COMUNICATUL SOCIETĂȚII DE ȘTIINȚE ISTORICE DIN ROMÂNIA (SȘIR) CU PRIVIRE LA PLANUL-CADRU PENTRU CLASELE V-VIII APROBAT DE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE ȘI CERCETĂRII ȘTIINȚIFICE

Societatea de Științe Istorice din România, care este la nivel național cea mai cuprinzătoare organizație profesională din domeniul istoriei, co-semnatară a protocolului de colaborare din 27.01.2011 între Ministerul Educației și asociațiile profesionale din educație, a luat act de comunicatul MENCȘ cu privire la aprobarea noului plan-cadru pentru învăţământul gimnazial. Această decizie a fost rezultatul unei […]

Read More

[Euroclio] CALL FOR PARTICIPATION – International Training “Changing Europe: European Dilemmas and European Decisions”

EUROCLIO is delighted to announce the official Call for Participation for our International Training Seminar within our “Decisions and Dilemmas: Learning about the EU from a Historical Perspective” project. The training will take place in Vilnius, Lithuania from 13 until 16 May, 2016 and is organized by EUROCLIO in cooperation with the Lithuanian History Teacher’s Association, and Vilnius University. You […]

Read More

De ce istoria la Gimnaziu – 2016

Necesitatea unei reforme profunde a curriculei şcolare este absolut necesară în condiţiile în care sistemul educaţional românesc nu face faţă nevoilor atât ale elevilor, cât şi ale părinţilor şi societăţii. Însă, modul intempestiv cu care se doreşte realizarea unui asemenea demers extrem de important ridică semne de întrebare asupra capacităţii de a fi pusă în […]

Read More

Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj: „Am un mesaj puternic legat de planurile-cadru pentru gimnaziu. Istoria şi latinitatea noastră nu sunt de negociat“

Sursa: adevarul.ro Varianta finală pentru planurile-cadru pentru gimnaziu va fi gata săptămâna viitoare, a susţinut Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, într-o conferinţă de presă orgnaizată la Cluj. El a subliniat că dintre toate lucrurile care se vor dezbate, cele privind „istoria şi latiniatea noastră nu sunt de negociat, avem nevoie de ele”. „Colegii mei lucrează puternic […]

Read More

De ce avem nevoie de istorie? Interviu cu istoricul Călin Felezeu

Educaţia trebuie să ţină pasul cu vremurile pe care le trăim şi să creeze cetăţeni care să gândească singuri şi să se adapteze din mers. „Asta nu înseamnă că îl voi transforma într-un fel de robot care să muncească şi să-şi uite propria identitate. Nu sunt cetăţean european ca să-mi neg originile. Faptul că sunt […]

Read More

Cuvântul profesorului Bogdan Teodorescu, secretar general al SȘIR, la dezbaterea finală a planului-cadru pentru școala gimnazială, de la Biblioteca Centrală Universitară (București, 16 februarie 2016)

Aș evidenția pentru început faptul că membrii SȘIR au participat la dezbaterile privind planul-cadru al școlii gimnaziale și au contribuit consistent pe rețelele de socializare, la posturile televiziunilor locale și în presă. Amploarea prezenței noastre a fost de altfel subliniată și în raportul Institutului de Științe ale Educației, prezentat azi, care a analizat dezbaterea, și […]

Read More

[Institutul de Științe ale Educației] Raport preliminar de analiză a rezultatelor procesului de consultare publică privind noul plan cadru pentru gimnaziu

Raportul preliminar a fost realizat în perioada 25 ianuarie – 02 februarie și prezintă o sinteză a celor mai importante propuneri colectate în procesul de consultare publică privind variantele de plan-cadru pentru clasele V-VIII, lansate în dezbatere publică de Institutul de Științe ale Educației. Raportul cuprinde atât rezultatele consultării publice realizate in mediului online, cât și propunerile […]

Read More

Scrisoarea deschisă a Fundației Academia Civică, adresată ministrului Educației, Adrian Curaj

Stimate Domnule Ministru, Sunt ani de zile de când marii istorici ai țării își fac datoria ieșind în spațiul public pentru a atrage atenția și a protesta împotriva eliminării treptate a istoriei naționale din programele școlare, atât prin scăderea numărului orelor de istorie, cât și prin predarea ei integrată în istoria universală. Încearcă să se […]

Read More